Preskoči na glavni sadržaj

Dances of resistance, dances of impressions



našvrljao sam neki tekst o Dances, kao neki nastavak Demirove priče koja mi je draga.. onako, lagana filozofija, lagana zajebancija i Piratstvo iz Medveje.. kontam si da bi mogao to objaviti ali Rirock blog mi se čini kao jedino mjesto gdje to ima smisla.

uglavnom, udahni... Priča o dances ide dalje :) a čini se pretjerano raditi toliko galamu oko toga (ili bilo kojeg drugog) smjera, ali za one koji tu priču "žive" neki smjerovi (p)ostaju nositelji svjetonazora, pogleda na penjanje, pogleda u sebe (nije galama, nije drama, samo dens..). njihova se simboličnost gradi svakim penjačem koji se ispod njih naveže. nakon takvih smjerova lako je ostati bez riječi, ali treba govoriti, treba pisati... zašto? pitam se i sam. moji razlozi uključuju inspiriranost "početkom priče" o Dances kao i Compadreovom kratkom analizom učestalih diskursa na penjalištima.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"gdje su nestali umjetnici stijene i poete, oni koji na stijeni prvo vide pokrete i siluete, a tek onda ocjene i bete? 

sve je manje, pjevam"

-Compadre
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

uključuju inspiriranost lokalnom situacijom, Medvejom (rado se sjetim prvog dolaska), Velim Jožem, želju za izražavanje zahvalnosti i želju za spekuliranje o bliskim budućnostima ili alternativnim sadašnjostima penjačkih "poeta".
razmišljao sam zašto se smjer zove Dances of resistance. nikad nisam nikoga pitao, ali imao sam svoje vizije i naslućujem iz Compadreovog teksta:

-dances je naravno ples sa stijenom: zavodljivost, minuciozna koreografija, proba, generalna proba, predstava, encore?
-of resistance (u smislu sinonima to withstand) - onaj kojeg treba izdržati, koji relativno dugo traje (cca 83 pokreta rukama u cca 40m stijeni), bar u usporedbi s drugim smjerovima koje penjemo po doma u Istri.
ali taj Ples otpora je ples i na drugoj razini. npr. na onoj na kojoj ga neki penjači odolijevaju ocijeniti (ne zato što ne znaju koja je ocjena ili se hoće folirati). na razini na kojoj će Dances i brojni drugi smjerovi (p)ostati simbolička zdanja koja cijeli spektar značenja nose na sebi.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
budimo se u 8, pa u 8.30, kiša je padala cijelu noć, vani je oblak/sunce, neki su odustali, neki gledaju kad je bus do lovrana. "sunce uvijek sija u Sunčanoj dolini" piše Nino, Veli jože je uvijek suh, vidimo se u lovranu, pokupit ću vas. Iv, Ro, Ma, Ni i ja stisnuli smo se u autu do parkinga. zagrijavanje u Stribogu.. zvoni mobitel - zove Miloš iz fažane: "di ste?" ok, evo krećem. legenda. Mario postavlja Armadu, taman da napokon probam i taj smjer i postavim Dances iz njega. u međuvremenu Ro i Iv popeli Medvejka, a Miloš cepa Dances do prvog štanda i kopča! (a nakon toga i Mr. Morgen) ..ja se navezujem, nisam bio dva tjedna valjda?! gibove sam sanjao ali ponekad nije dovoljno, zaboravi se.. noga mi ostane nisko na početku detalja iznad prvog štanda i padam par gibova dalje jer me pojelo ovo niže.
drugi ulaz bio je već pred kraj dana. malo je zahladilo ali ide se i sa smrznutim prstima (ale Mario, jebeš prste! :) do prvog štanda znam napamet, al gornji dio nisam prošao toliko puta pa znam da je improvizacija moguća. ustvari, često računam na nju. dobro mi dođe:) iznad prvog štanda improviziram s grifom koji je Nino označio ulaz prije mene. savršeno. iz sekvence izlazim navijen i zadihan. sve do rupice za dva prsta gdje je odmor za zadnju trećinu smjera. polako, polakše, uživancija i kopčam. juhuu!






sviđa mi se Compadreova usporedba Priče i Metrike (bez obzira da li ih tako nazvali ili nekako drugačije). u njoj ne vidim samo forsiranje jedne strane. vidim važnost shvaćanja oba jezika (ujedno i oba svjetonazora). navode me da neke mikro situacije (u stijeni, smjeru i kako utječe na mene) sagledam na makro razini (često="životno" otkrivanje tople vode:). često metrikom ne možemo dohvatiti značenje koje bi mogli pričom ali i obratno - priča je ponekad nestabilna za jasnoću metrike. nisu li to zapravo "samo" pozicije iz kojih govorimo o penjanju? iako ih je sve važno istražiti, zapisati, definirati, vjerujem da one vode do istog univerzalnog zaključka (jednog od..), a to je: 
"jedno je penjanje".

u želji da netko nastavi i nakon nas, i čisto iz razloga jer to želim
- Dances kroz dva pogleda 


Dances je Smjer
kao što je to i svaki drugi, ne? detalje i brojke već znamo.. prvi dio sam flešao 01/2015, drugi dio mi se tada činio nedostižan, a uvijek ima isto metara, siguran sam.

Smjer kojim se krećemo zajedno
neke gibove su mi rekli Lokalci, gledao sam video itd. dva ulaz prije nego sam popeo, Nino označi mikro krimp (ne namjerno, nisam pitao) koji nisam ni vidio prvih 10-ak puta što sam bio u gornjem detalju)
Smjer ne odustajanja
balansiram između 2-3 projekta, koji ću prvo s obzirom na vrijeme, mjesto, formu, itd. treba pratit "prognozu" i uvjete ali često treba samo ići.
Smjer koji me uči balansu između nepogrešive koreografije pokreta i opuštene improvizacije
bete za detalje znam napamet, ostalo mi ne stane u radnu memoriju
Smjer ne donošenja prijevremenih zaključaka
mislio sam da ću ga popest u hianglicama ali popele su ga katane :)
Smjer vježbanja odlučnosti
postoji kao taj neki "odmor" na prvom štandu, ali mene više pumpa nego što koristi pa treba uletit u detalj (nakon detalja) ODMAH
Čerišnje su najbolje kad hi ni
Izmjerite sami...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

!!! hvala Compadre, Lokalci, Rirockeri i Pirati iz Medveje (i svi oni koji se tako osjećaju)

(umjesto aLe, ovog puta) - AYE!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Marko

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Tekal san za njin celo leto

By Dan Kulišić a.k.a Danny Boi Ne sjećam se točno kada sam prvi put probao Giant S. Pred možda godinu, dve. Meriou i ja smo bili na Zijavici i on mi je rekao: „Provaj ga, ča gibi moreš storit!“. Nevoljko sam na top probao smjer i ostao zabezeknut: prvo, koliko je zapravo težak smjer i drugo, kako li je samo divan. Gibovi, hvatovi, koljena, pete, namještanje tijela, sve to je bilo poput perfekcije. Ples na vertikalnom podiju. Od početka do kraja pustolovina, od prvog hvata do zadnje šalice avantura. Sjećam se kako sam sebi rekao: „J---š mi pokojnu pranonu Maricu babicu ako se neću potrudit da ga ispenjem.“ To mi je postao cilj. Uslijedili su razni neuspjeli pokušaji kroz godinu. Pa nisam u formi, pa imam 3 kile viška, pa je vlažno, ili nisam mentalno jak, ili je neki ribar iz Vijetnama krivo spekao krumpir i nanio mi nesreću, ili neki xy razlog. Opravdanja. Sve sama opravdanja. Počele su frustracije i bio sam tako blizu. Ali eto, uvijek je postojalo eko opravdanje. Išao sam s Casperom g

Kanjon Rječine

Foto priča...jer slika govori tisuću riječi... Kako nam je bilo...teško je "zgurati" u post...uživajate u ovih par fotografija by magistar Šoić...i naravno, dođite nam opet!!!:) Nedjelja 29.06.2014. VELIKO Hvala Rovinježima!!Svaka čast Toniju, Nereu i Ganniu!Odlični ste...za one koji misle da je Rovinj daleeeeeeeeeeeko... :) Oni su tu... Pazinjani naravno :) uvijek su tu! Karavana je mogla krenuti... Coci svuda :) Ljepotan :) Neka "stara" i nova lica...aLe!! Nice to see you to!Family Pinterić Frenki u ulozi domaćina...obavezna "turistička" tura kroz sve bouldere, postojeće...buduće...te smjerove na konop... Nikada toliko crasheva u Kanjonu...PONOVILO SE :) Preko brane u gornje sektore... Neki su mislili odmarati... Bouldering može početi... dok je fotograf Šoić i hladu...ostatak čačka po atraktivnom FLASH ODRONU 7A  Curke su također...još u hladu...još malo.

Rirockerski Pozdrav Ljetu

I Nismo očekivali ovako naprasit kraj...i faliti će Lakoća kruzanja kroz duuugiii dan, i fjaka, i cvrčci...i žega...i pretjerivanje u aLo pomaLo mood-u.  AL bit će Uvjet, valjda, kada nas netko od gore prestane zaljevati. Hvala ti Ljeto 💜