Preskoči na glavni sadržaj

PenjaČki Woodstock

 Vrijeme nas je "bacilo" u dvorane, treninge, raznorazna natjecanja...rijetki čak i odu penjat vanka..unatoČ vremenu i nižim temperaturama...dok ne popnu ;) pisat ćemo o nekim drugim zanimljivostima iz penjačkog svijeta...za sada...evo Malo, ukratko o nedavnom penjačkom događaju...PetzL rocK trip 2012...
 Ovogodišnje izdanje okupilo je u Piedri Paradi (Patagonia, Argentina) par tisuća penjača iz cijelog svijeta. Neki su putovali čak 4 dana i 3 noći svim prijevoznim sredstvima, kako bi sudjelovali u ovom posebnom događaju.
 Netko je uz nakon penjanja, uz vatru ispred šatora usporedio PetzL rock trip poznatim festivalom Woodstock, i nije puno pogriješio.
Penjači iz čak 50 različitih država, najviše iz Južne Amerike, dali su život ogromnom multikulturalnom parku u podnožju Piedre Parade. Tijekom četiri dana dijelili su penjanje, najviše dobar razgovor i druženje uz noćne vatrice. Iako su sudionici velikim dijelom sponzorirani penjači samog organizatora, Petzla, ipak su najveće zvijezde festivala "obični" penjači, prekrasan ambijent koji je disao s raznim obiteljima, mladim penjačima, pa i velikim brojem djece. Svi su oni zajedno dijelili penjanje.
Organizatori su zaprimili 1200 prijava za natjecanje, ali broj posjetitelja je zapravo bio puno veći, od penjača, članova obitelji do radoznalica koji su došli vidjeti o čemu se zapravo radi.
 Mnogi su prelazili velike udaljenosti kako bi sudjelovali. Carlos Varga je iz Bolivije putovao 4 dana, 3 noći raznoraznim autobusima. Za mnoge je to značio ogroman trošak, ali sreća je bila veća.
Ono što je privuklo mnoge nije samo mogućnost penjanja s jednima od najpoznatijih penjača svijeta, već energija i sudjelovanje u tako nekom velikom događaju koji spaja penjače totalno različitih korijena, sve moguće kulture u jednu heterogenu skupinu koja stvara ambijent koji podsjeća na onaj europski iz 80-tih, 90-tih, euforija iz koje se rodilo sportsko penjanje. Ovo druženje je rezultiralo s 200-tinjak novih smjerova i bez greške će mnoge privući ovom našem sportu. Zajedništvo, dijeljenje stijene, kampa, vatre stvorilo je penjačku ekstazu velikih razmjera.
 Veliki je naglasak dan i na očuvanje prirode. Naime, Piedra Parada i cijeli kanjon de la Buitrera (buitre=lešinar) imaju vrlo važan arheološki i ekološki predznak.

Mišljenje pionira DAMIANA BENEGASA (popeo je prvi smjer u Piedri Paradi 1993.)
 "Jako važan trenutak za penjanje u Argentini, državi koja penjanje ne smatra sportom već nekakvom luđačkom aktivnošću kojom se bave osobenjaci, neozbiljni i neodgovorni individualci. Činjenica da su,  lokalno stanovništvo te lokalne i državne vlasti podržali cijelo događanje čini mi se nevjerojatnom.
Ovih dana mi se činilo da se nalazim u Yosemite, a ne u Kanjonu de la Buitrera. Išao sam ponoviti smjer kojisam popeo još davne 1993., svih tih godina niakda nisam sreo penjača u smjeru, ovih dana se činilo kao da se radi od The Nose u El Capitanu. Ispred smjera se čekao red, tako da sam morao ić penjati nešto drugo. S jedne sam strane bio i isfrustriran, al ipak veći su bili ponos i sreća.
Najviše sam uživao gledajući argentinske obitelji kako uživaju s djecom u penjanju.
A oko poznatih penjača nije bilo neke velike galame i fame. Svi su samo uživali u penjanju. Iz mog sela Puerta Madryn došlo je čak 25 penjača, kada sam ja počinjao bilo nas je dvoje, moj brat i ja. Također je bilo puno posjetitelja koji nisu imali baš puno veze s penjanjem, došli su otkriti potpuno novi svijet. Bila je to savršena prilika za druženje brazilskih, čileanskih, argentinskih, peruanskih...itd. penjača "

ObaveZ...klik na odličnu foto galeriju DESNIVEL ....

Kratki fiLmić...

Članak...na espanoL...DesNiveL

Daniel Du Lac & Andrada...navodno mjere raspon ruku :) pari tango ;)














Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Tekal san za njin celo leto

By Dan Kulišić a.k.a Danny Boi Ne sjećam se točno kada sam prvi put probao Giant S. Pred možda godinu, dve. Meriou i ja smo bili na Zijavici i on mi je rekao: „Provaj ga, ča gibi moreš storit!“. Nevoljko sam na top probao smjer i ostao zabezeknut: prvo, koliko je zapravo težak smjer i drugo, kako li je samo divan. Gibovi, hvatovi, koljena, pete, namještanje tijela, sve to je bilo poput perfekcije. Ples na vertikalnom podiju. Od početka do kraja pustolovina, od prvog hvata do zadnje šalice avantura. Sjećam se kako sam sebi rekao: „J---š mi pokojnu pranonu Maricu babicu ako se neću potrudit da ga ispenjem.“ To mi je postao cilj. Uslijedili su razni neuspjeli pokušaji kroz godinu. Pa nisam u formi, pa imam 3 kile viška, pa je vlažno, ili nisam mentalno jak, ili je neki ribar iz Vijetnama krivo spekao krumpir i nanio mi nesreću, ili neki xy razlog. Opravdanja. Sve sama opravdanja. Počele su frustracije i bio sam tako blizu. Ali eto, uvijek je postojalo eko opravdanje. Išao sam s Casperom g

Kanjon Rječine

Foto priča...jer slika govori tisuću riječi... Kako nam je bilo...teško je "zgurati" u post...uživajate u ovih par fotografija by magistar Šoić...i naravno, dođite nam opet!!!:) Nedjelja 29.06.2014. VELIKO Hvala Rovinježima!!Svaka čast Toniju, Nereu i Ganniu!Odlični ste...za one koji misle da je Rovinj daleeeeeeeeeeeko... :) Oni su tu... Pazinjani naravno :) uvijek su tu! Karavana je mogla krenuti... Coci svuda :) Ljepotan :) Neka "stara" i nova lica...aLe!! Nice to see you to!Family Pinterić Frenki u ulozi domaćina...obavezna "turistička" tura kroz sve bouldere, postojeće...buduće...te smjerove na konop... Nikada toliko crasheva u Kanjonu...PONOVILO SE :) Preko brane u gornje sektore... Neki su mislili odmarati... Bouldering može početi... dok je fotograf Šoić i hladu...ostatak čačka po atraktivnom FLASH ODRONU 7A  Curke su također...još u hladu...još malo.

Rirockerski Pozdrav Ljetu

I Nismo očekivali ovako naprasit kraj...i faliti će Lakoća kruzanja kroz duuugiii dan, i fjaka, i cvrčci...i žega...i pretjerivanje u aLo pomaLo mood-u.  AL bit će Uvjet, valjda, kada nas netko od gore prestane zaljevati. Hvala ti Ljeto 💜